Asociaţia de Standardizare din România

Acasă » Noutati » PRIMELE STANDARDE PRIVIND MANAGEMENTUL RISCULUI

PRIMELE STANDARDE PRIVIND MANAGEMENTUL RISCULUI

SR ISO 31000:2010, Managementul riscului. Principii şi linii directoare

Organizaţiile de toate tipurile şi mărimile confruntate cu factori şi influenţe interne şi externe care induc nesiguranţă nu ştiu dacă şi când îşi vor atinge obiectivele. Efectul acestei nesiguranţe asupra obiectivelor unei organizaţii este „riscul”.

Toate activităţile unei organizaţii implică riscuri. Organizaţiile gestionează riscul prin identificarea şi analizarea lui şi apoi evaluează dacă riscul trebuie modificat prin tratarea riscului în vederea îndeplinirii criteriilor de risc. Pe parcursul acestui proces, organizaţiile comunică şi se consultă cu părţile interesate, şi monitorizează şi verifică riscul şi mijloacele de control care modifică riscul pentru a se asigura că nu este necesară o tratare ulterioară a riscului. Acest standard internaţional descrie detaliat acest proces sistematic şi logic.

Deşi toate organizaţiile gestionează riscul într-o anumită măsură, acest standard internaţional stabileşte un număr de principii care trebuie respectate pentru un management eficace al riscului. Acest standard internaţional recomandă organizaţiilor să dezvolte, să implementeze şi să îmbunătăţească continuu un cadru organizaţional al cărui scop este integrarea procesului de management al riscului în procesele de conducere, de strategie şi planificare, de management, de raportare ca şi în politicile, valorile şi cultura întregii organizaţii.

Abordarea generică descrisă în acest standard internaţional furnizează principiile şi liniile directoare pentru gestionarea oricărei forme de risc într-o manieră sistematică, transparentă şi credibilă, în orice domeniu şi orice context.

SR GHID ISO 73:2010, Managementul riscului. Vocabular

Prezentul ghid oferă definiţiile termenilor generici referitori la managementul riscului. Ghidul îşi propune să încurajeze înţelegerea reciprocă şi consecventă,  abordarea coerentă a descrierii activităţilor referitoare la managementul riscului, precum şi utilizarea unei terminologii uniforme de management al riscului în procesele şi cadrul organizaţional care se ocupă de managementul riscului.

Prezentul ghid se referă la domeniul general al managementului riscului. Termenii sunt prezentaţi în ordinea următoare:

  1. termeni referitori la risc;
  2. termeni referitori la managementul riscului;
  3. termeni referitori la procesul de management al riscului;
  4. termeni referitori la comunicare şi consultare;
  5. termeni referitori la context;
  6. termeni referitori la estimarea riscului;
  7. termeni referitori la identificarea riscului;
  8. termeni referitori la analiza riscului;
  9. termeni referitori la evaluarea riscului;
  10. termeni referitori la tratarea riscului;
  11. termeni referitori la monitorizare şi măsurare.

Standardele pot fi achiziţionate pe hârtie sau în format electronic (CD).

Pentru comenzi, vă rugăm să ne contactaţi la:
Serviciul Vânzări-Abonamente
Tel: 021- 316.77.25, Fax :021- 317.25.14/ 021- 312.94.88
e-mail: vanzari@asro.ro.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: