Asociaţia de Standardizare din România

Acasă » Noutati » STUDIUL ISO CU PRIVIRE LA STANDARDUL ISO 9001

STUDIUL ISO CU PRIVIRE LA STANDARDUL ISO 9001

Traducere: Maria Bratu – Comunicat de presă ISO nr. 1368/2010

ISO a lansat un studiu cu privire la utilizatorii actuali şi potenţiali ai ISO 9001:2008, referinţa mondială în domeniul managementului calităţii. Obiectivul constă în a determina, pe baza rezultatelor obţinute, dacă este necesar sau nu să se îmbunătăţească standardul şi dacă da, ce modificări trebuie să i se aducă.

La ISO, conform regulii, fiecare standard face obiectul unei examinări sistematice la fiecare cinci ani, pentru a determina dacă trebuie confirmat, revizuit sau anulat.

Studiul este accesibil online la adresa:

www.iso.org/tc176sc2/iso9000UserSurvey.

Utilizatorii care se confruntă cu dificultăţi la accesul la dicţionarul online sau care preferă să răspundă în afara conexiunii, vor putea să se adreseze la TFUS.Survey@googlemail.com.

Pentru informaţii în afara conexiunii sau de ordin general, cererile vor fi trimise la Charles.Corrie@bsigroup.com.

ISO 9001 s-a impus în lumea întreagă ca standardul cel mai larg implementat pentru a furniza o asigurare în ceea ce priveşte aptitudinea unei organizaţii de a răspunde cerinţelor de calitate şi a spori satisfacţia clienţilor în relaţiile cu furnizorii lor.

La sfârşitul lunii decembrie 2009, 1 064 785 de certificate de conformitate cu ISO 9001 (ediţiile 2000 şi 2008) au fost acordate în 178 de state.

Studiul este desfăşurat de subcomitetul SC 2, Sisteme de management al calităţii, al comitetului tehnic ISO/TC 176, Managementul calităţii şi asigurarea calităţii. ISO 9001:2008, Sisteme de management al calităţii. Cerinţe, ţine de SC 2. Studiul se referă la următoarele aspecte:

  • organismele certificate de terţă parte;
  • indicatorul punctelor puternice/slabe ale conţinutului ISO 9001:2008;
  • indicatorul lacunelor în conţinutul ISO 9001:2008;
  • compatibilitatea cu alte standarde pentru sisteme de management;
  • structura ISO 9001:2008;
  • necesităţi ale pieţei care nu sunt încă abordate;
  • feedback-uri ale utilizatorilor certificaţi de o terţă parte cu privire la evaluarea conformităţii.

Chestionarul va fi disponibil în 11 limbi: germană, engleză, arabă, chineză, coreeană, spaniolă, franceză, italiană, japoneză, portugheză şi rusă.

Activitatea se va desfăşura cu instrumentul online SurveyMonkey. Studiul va demara în prima săptămână a lunii octombrie 2010 şi va fi accesibil pe Internet până în ianuarie 2011. O dare de seamă a rezultatelor este prevăzută pentru sfârşitul lunii martie 2011.

Cum acest standard este un produs ISO, organizaţia încearcă, prin intermediul lui, să se asigure că ISO 9001 continuă să ofere satisfacţie utilizatorilor săi.

Experţii ISO care au sarcina de a veghea la pertinenţa ISO 9001 doresc să reunească părerile utilizatorilor actuali şi potenţiali cu privire la standard. Utilizatorii actuali sunt în mod deosebit:

  • organismele certificate de terţă parte;
  • organismele care deţin o declaraţie de conformitate pe proprie răspundere;
  • organismele care utilizează ISO 9001 drept „cadru” minim de calitate pentru sistemul lor de management al calităţii (SMC);
  • organismele de certificare;
  • consultanţii;
  • organismele naţionale de standardizare;
  • organismele de acreditare;
  • cele care, în lanţul de aprovizionare, cumpără, specifică sau solicită standardul ISO 9001.

Printre utilizatorii potenţiali:

Organismele care:

  • cunosc ISO 9001, dar nu-l utilizează pentru moment;
  • au ales în mod deliberat să nu utilizeze standardul ISO 9001;
  • nu mai utilizează ISO 9001;
  • folosesc alte modele ale calităţii ca bază pentru SMC-ul lor;
  • studenţii;
  • statele care nu au adoptat standardele ISO.

ISO 9001:2008 este cea de-a patra ediţie a standardului, prima fiind publicată în 1987. Cea mai importantă revizuire, în 2000, s-a axat în mod deosebit pe satisfacţia clienţilor şi pe îmbunătăţirea continuă. Ultima revizuire, operată în 2008, nu a introdus nicio cerinţă nouă şi a avut ca obiective principale îmbunătăţirea formulării standardului şi sporirea compatibilităţii sale cu ISO 14001, referitor la managementul de mediu. ISO 9001 ajută mii de organizaţii din întreaga lume să se asigure că se face totul pentru asigurarea satisfacţiei clienţilor lor.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: