Asociaţia de Standardizare din România

Acasă » Noutati » SR EN ISO 14063:2010, Management de mediu. Comunicare de mediu. Linii directoare şi exemple

SR EN ISO 14063:2010, Management de mediu. Comunicare de mediu. Linii directoare şi exemple

In ultimele două decenii, comunicarea asupra valorilor, acţiunilor şi performanţelor de mediu a devenit o activitate esenţială a organizaţiilor datorită creşterii preocupării şi interesului publicului, precum şi acţiunilor guvernamentale referitoare la mediu. Organizaţiile din întreaga lume se confruntă tot mai mult cu nevoia de a-şi exprima opiniile şi de a prezenta şi explica implicaţiile de mediu ale activităţilor, produselor şi serviciilor lor.

Organizaţiile au nevoie să obţină şi să ofere informaţii privind problemele, preocupările şi programele de mediu.

Motivaţiile unei comunicări de mediu pot fi:

– interesul organizaţiei de a pune la dispoziţie informaţii asupra practicilor sale de mediu;

– solicitare de informaţii formulate de angajaţi sau de investitori, de agenţii guvernamentale, de grupuri din cadrul unei comunităţi, de clienţi şi furnizori, sau de orice altă parte interesată;

– nevoia de a discuta cu părţile interesate, în special cu grupuri-ţintă, o acţiune propusă de organizaţie, cum ar fi extinderea unei instalaţii existente, amplasarea unei noi instalaţii sau introducerea unui nou produs sau serviciu;

– managementul riscului de mediu;

– o cerinţă de reglementare ;

– răspunsul la reclamaţiile părţilor interesate;

– creşterea continuă a importanţei rezolvării problemelor de mediu.

Comunicarea de mediu este procesul de furnizare a informaţiilor pentru a creşte încrederea şi credibilitatea, pentru a creşte conştientizarea, precum şi pentru a fi utilizate în luarea deciziilor.

Comunicarea de mediu este mult mai largă decât un raport de mediu. Aceasta are mai multe scopuri şi ia mai multe forme. Comunicare de mediu poate fi ad-hoc sau planificată.

Comunicarea planificată poate acoperi intervalul de la participarea limitată la participarea totală a părţilor interesate, după cum se arată mai jos.

a) Comunicarea unidirecţională are loc atunci când organizaţia distribuie informaţii, de exemplu atunci când organizaţia publică un raport de mediu, fără a oferi ocazia pentru întrebări sau discuţii.

b) Comunicarea bidirecţională are loc cu un schimb de informaţii şi idei între organizaţie şi părţile interesate;

c) In luarea deciziilor participative, inclusiv feedback-ul efectiv care afectează organizaţia şi/sau comunitatea locală, o organizaţie colaborează cu părţile interesate

Beneficiile comunicării de mediu sunt adeseori multiple, cum ar fi:

– asistarea părţilor interesate să înţeleagă angajamentele, politicile şi performanţa de mediu ale unei organizaţii;

– punerea la dispoziţie a elementelor de intrare/sugestiilor pentru îmbunătăţirea performanţei de mediu a activităţilor, produselor şi serviciilor unei organizaţii şi progresul către dezvoltarea durabilă

– îmbunătăţirea înţelegerii nevoilor şi problemelor părţilor interesate pentru a creşte încrederea şi dialogul;

– promovarea referinţelor, realizărilor şi performanţei de mediu ale unei organizaţii;

– punerea în evidenţă a importanţei şi nivelului conştientizării de mediu pentru a susţine în cadrul organizaţiei o cultură şi valori responsabile faţă de mediu;

– tratarea preocupărilor şi reclamaţiilor părţilor interesate privind pericolele de mediu, operaţionale şi în situaţii de urgenţă;

– îmbunătăţirea percepţiilor organizaţiei de către părţile interesate, şi

– creşterea susţinerii activităţilor şi a încrederii acţionarilor.

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: