Asociaţia de Standardizare din România

Acasă » Noutati » Temă de discuţie – Pericolul dependenţei faţă de jocurile pe calculator cu care se confruntă tânăra generaţie

Temă de discuţie – Pericolul dependenţei faţă de jocurile pe calculator cu care se confruntă tânăra generaţie

CEN a publicat un acord despre măsurile de responsabilizare de la distanţă a jocurilor de noroc

Bruxelles – 24 februarie 2011 – Comitetul European pentru Standardizare a publicat acordul de la şedinţa de lucru “ Acord despre măsurile de responsabilizare de la distanţă a jocurilor de noroc” care are ca obiectiv un înalt nivel de protecţie pentru jucătorii din mediul online din UE.

Documentele CWA sunt acorduri la care se ajunge prin consens.

Activităţile de standardizare  se desfăşoară în aproape fiecare domeniu de activitate economică. Prin tradiţie în UE standardele completează legislaţia, de exemplu prin asigurarea cerinţelor tehnice pentru conformitatea produselor specifice cu nevoile legale ale directivelor europene.

Acordul de lucru CEN (CWA) pe RRGM CWA:16 259-2011 acoperă doar jocurile online şi este bazat pe un studiu cu mai mult de 600 de observaţii specifice făcute de participanţi şi supuse consultării publice pe o perioadă de 3 luni.

Acest lucru a asigurat nu mai puţin de 134 de măsuri implementate pe toate cele  9 obiective urmărite:

  • Protejarea clienţilor vulnerabili
  • Prevenirea implicării în jocurile online a copiilor şi adolescenţilor
  • Combaterea comportamentelor criminale şi de fraudă
  • Protecţia privată a clienţilor şi securitatea informaţiilor
  • Plăţi prompte şi corecte către clienţi
  • Joc corect
  • Marketing responsabil
  • Satisfacţie şi suport pentru client
  • Un mediu de operare sigur, securizat şi de bază

Se aşteaptă ca documentul să ofere informaţii bazate pe fapte care să fie puse în discuţie în scopul îmbunătăţirii funcţionării pieţei interne europene.

Publicarea sa în timp util în urma consultării publice privind jocurile online a fost anunţată de comisarul european Michel Barnier.

Documentul a fost propus şi asumat de un mare număr de experţi şi părţi interesate implicaţi în diferite aspecte legate de jocurile online.

Aceştia sunt cadre universitare experte în criminologie şi dependenţă, asociaţii din industrie şi operatori, asociaţii ale jucătorilor şi experţi pe problema jocurilor de noroc.

Jocurile pe calculator au devenit foarte populare printre tineri şi copii. Adolescenţii preferă să stea ore întregi în faţa calculatorului, în loc să facă mişcare, plimbări în aer liber. Acest lucru afectează şi conceptul de socializare faţă în faţă, acesta fiind înlocuit cu jocurile pe calculator în care sunt implicaţi mai mulţi copii, aşa zisele jocuri de strategie.

Dezvoltarea emoţională a copiilor este astfel întârziată, de asemenea şi comunicarea cu părinţii. În acest sens, pe plan mondial se încearcă să se ia măsuri care să contracareze această problemă.

Potrivit unui studiu ECDL România, intitulat „liceenii şi dependenţa de calculator”, 95% dintre copii au calculator acasă, mai mult de jumătate dintre ei folosind computerul de la vârsta de 7 ani. Astfel,  14% dintre respondenţi declară că folosesc calculatorul pentru jocuri. Studiul a fost făcut în perioada octombrie-noiembrie 2010, pe un număr de 3 500 de elevi de liceu.

Chinezii sunt decişi să şi convingă copiii să renunţe la jocurile pe calculator. Părinţii au cerut operatorilor de jocuri online să restricţioneze accesul adolescenţilor la site-urile pe care le accesează prea mult timp. Operatorii de jocuri online vor monitoriza conturile copiilor pentru ca aceştia să nu acceseze jocuri nepotrivite cu vârsta lor.

În Cehia a fost lansat un program menit să descurajeze pariurile online la copii de gimnaziu şi liceu. Aproximativ 10 000 de tineri cu vârstele cuprinse între 12 şi 16 ani vor primi informaţii despre legea care prevede interzicerea jocurilor de noroc pentru adolescenţi în cadrul orelor de educaţie civică sau educaţie în familie.

De asemenea, în Uniunea Europeană îngrijorarea faţă de incidenţa crescută a pericolelor la care sunt expuşi jucătorii online a dus la efectuarea unui studiu, din care vă prezentăm câteva concluzii:

Jocurile online, focalizate pe integritate şi un cod de comportament pentru jocuri

Studiu cerut de Comisia  Europeană pentru piaţa internă europeană  şi protecţia consumatorului

Punctul 2.14

“Jocurile online nu se pot plăti cu cash. Necesită un cont, ceea ce implică o formă de identificare, deci în teorie identitatea clientului ar trebui să poată fi descoperită. În practică, totuşi, identitatea stabilită nu este întotdeauna uşor de descoperit: oricare organizaţie care are nevoie să cunoască o identitate individuală trebuie să o găsească printre milioane de posibilităţi şi poate încălca legea de protecţie a datelor. Chiar şi când a fost identificată, persoana care foloseşte contul (în mod obişnuit un cont de card), poate să nu fie posesoarea de drept a cardului, cardul poate să fi fost furat, clonat sau folosit de către un membru al familiei care nu ar fi trebuit să aibă acces la el.”

punctul 2.28

Frauda făcută de un consumator în detrimentul firmelor şi a altor consumatori

„Frauda penală poate implica un jucător care a furat identitatea altcuiva, a accesat ilegal un sistem IT, folosind cărţi de credit furate sau alte forme de înşelăciune. Clar aceste forme de activitate aduc prejudicii operatorului şi celorlalţi clienţi. Prin definiţie, legea penală este disponibilă pentru a descuraja şi condamna aceste contravenţii.”

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: