Asociaţia de Standardizare din România

Acasă » Noutati » Educaţie şi standardizare – temă de discuţie

Educaţie şi standardizare – temă de discuţie

Primul element al politicii care vizează educaţia în standardizare constă în „ dezvoltarea unor elemente pentru un program model de standardizare pentru nivelurile specifice de învăţământ „, conform unui document CEN-CENELEC-ETSI.

Un articol semnat de analistul expert în standardizare, domnul Donggeun Choi, si de dl. dr. Henk De Vries despre cele mai bune practici la nivel global pe problema educaţiei în standardizare, a fost luat în considerare pentru acest document.

Nivelurile de educaţie

Datorită sistemelor şcolare foarte diferite din Europa este necesar să începem întâi cu o riguroasă identificare a nivelelor de educaţie. Sunt propuse următoarele categorii

  • Învăţământ primar (până la 10 – 11 ani)
  • Învăţământ secundar (gimnazial şi liceal)  (până la 16 – 18 ani)
  • Învăţământul (vocaţional)
  • Învăţământul superior (colegii şi universităţi)
  • Învăţământul postuniversitar

Discuţiile avute la nivelul specialiştilor au sugerat să nu se ţină seama de învăţământul post-universitar, care este considerat în afara scopului politicii organismelor europene de standardizare privitoare la introducerea standardizării în educaţie, şi în locul lui să se introducă un nou nivel de educaţie , învăţământul vocaţional.

Învăţământul vocaţional este un alt tip de învăţământ universitar diferit faţă de colegii şi universităţi, necesită în mod normal mai puţini ani de învăţare şi asigură o carieră şi o educaţie tehnică cu scopul de a asigura o meserie, în special pentru meseriile bazate pe domenii practice sau manuale şi adesea include o componentă de instruire.

Ocupaţiile rezultate au legătură cu meseriile specifice, ocupaţiile şi vocaţiile de exemplu: soră medicală, lucrător comercial, lucrător în turism, cosmetică.

Suportul de curs propus de către  specialiştii din grupul de lucru conţine 6 module:

  • Modulul 1 exemple din viaţa de zi cu zi pentru a creşte conştientizarea studenţilor asupra existenţei şi importanţei standardelor, de exemplu: mărimea ziarelor, codurile de ţară, codurile cărţilor, cărţile de credit etc
  • Modulul 2 Conţinutul fundamental/real pentru a asigura înţelegerea conceptelor principale
  • Modulul 3 Aspecte academice/teoretice pentru a învăţa şi dezvolta aspectele teoretice ale standardizării, în particular standardizarea în cadrul disciplinelor specifice, cum ar fi administrarea afacerilor, jurisprudenţă, inginerie
  • Modulul 4 Studii de caz pentru a învăţa despre impactul standardizării în practica afacerilor, de exemplu ISO 9001 -managementul calităţii, ISO 14001 implementarea sistemului de management de mediu, standarde care permit conformitatea cu cerinţele legale.
  • Modulul 5 Conţinuturi legate de competenţe (calificări)   pentru a învăţa cum să se ducă la capăt o însărcinare legată de standardizare. Acestea asigură în principal abilităţi legate de comunicare,  despre felul în care se moderează o întâlnire,  şi cum se asigură consensul şi negocierile pentru culturi diferite
  • Modulul 6 Aplicaţii ale standardelor specifice pentru a învăţa cum se implementează sau se folosesc standarde specifice

Modulule 1 şi 2 asigură un nivel de studiu de bază şi este necesar să facă parte din orice nivel de educaţie

Modulele 3 şi 4 sunt asigurate în mod normal pentru cei care au absolvit învăţământul universitar chiar dacă câteva conţinuturi simplificate sunt prezente şi în învăţământul secundar.

Modulele 5 şi 6 asigură un conţinut avansat şi pot fi în general asociate cu formarea profesională, chiar dacă în special pentru modulul 6 câteva referinţe pot fi incluse de asemenea în curriculumul de învăţământ universitar.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: