Asociaţia de Standardizare din România

Acasă » Noutati » Sistemele de îngrijire a sănătăţii au acum un standard european specific pentru implementarea şi certificarea sistemului de management al calităţii: SR EN 15224, Servicii de îngrijire a sănătăţii, Sisteme de management al calităţii, Cerinţe pe baza EN ISO 9001:2008.

Sistemele de îngrijire a sănătăţii au acum un standard european specific pentru implementarea şi certificarea sistemului de management al calităţii: SR EN 15224, Servicii de îngrijire a sănătăţii, Sisteme de management al calităţii, Cerinţe pe baza EN ISO 9001:2008.

Scopurile implementării unui sistem de management al calităţii (SMC) care trebuie avute în vedere sunt:

–          îmbunătăţirea serviciilor de îngrijire a sănătăţii cu referire la cerinţele în domeniul calitatăţii,

–          promovarea unui leadership adecvat, pentru a asigura conformitatea cu cerinţele,

–          îmbunătăţirea competenţei şi condiţiilor de muncă ale personalului,

–          armonizarea sistemelor de management,

–          reducerea costurilor prin diminuarea cheltuielilor cauzate de o calitate necorespunzătoare şi

–          reducerea riscului de apariţie a unor evenimente adverse.

Cerinţele din acest standard le incorporează pe cele din SR EN ISO 9001:2008, cu interpretări şi specificaţii suplimentare pentru îngrijirea sănătăţii. Cerinţele au fost completate şi clarificate în concordanţă cu contextul specific îngrijirii sănătăţii. Au fost adăugate cerinţe noi atunci când s-a considerat relevant. Acest standard include, de asemenea, aspecte referitoare la managementul riscului clinic, pe parcursul panificării, operării şi controlului proceselor.

Acest standard european specifică cerinţe pentru un sistem de management al calităţii atunci când o organizaţie:

a)       are nevoie să demonstreze capabilitatea sa de a furniza consecvent servicii de îngrijire a sănătăţii care să satisfacă atât cerinţele clienţilor cât şi cerinţele legale şi reglementate aplicabile, precum şi standardele profesionale,

b)       urmăreşte să crească satisfacţia clientului prin aplicarea eficace a sistemului, inclusiv îmbunătăţirea continuă a sistemului de management, a proceselor clinice şi asigurarea conformităţii cu cerinţele legate de caracteristicile referitoare la calitate:

  • îngrijire adecvată, corectă;
  • disponibilitate;
  • continuitatea îngrijirii;
  • eficacitate şi eficienţă;
  • echitate;
  • îngrijire bazată pe dovezi/cunoaştere;
  • îngrijire concentrată asupra pacientului, inclusiv integritatea fizică, psihologică şi socială;
  • implicarea pacientului;
  • securitatea pacientului
  •  oportunitate/accesibilitate.

Acest standard european se concentrează pe procesele clinice precum şi pe managementul riscului referitor la acestea, cu scopul de a promova o îngrijire a sănătăţii de bună calitate.

Orice organizaţie medicală trebuie să stabilească în primul rând cine este clientul (pacientul, rudele acestuia, plătitori, alte organizaţii de îngrijire a sănătăţii, autorităţi etc.) şi să definească necesităţile şi aşteptările acestuia. În îngrijirea sănătăţii, principalul client este pacientul. Serviciile de îngrijire a sănătăţii sunt prin urmare proiectate şi stabilite pentru a satisface cerinţele acestuia. Gradul de satisfacţie al pacienţilor trebuie monitorizat în mod corespunzător.

De aceea, managementul de la cel mai înalt nivel trebuie să se asigure că:

–          sunt disponibile informaţii cu privire la drepturile pacientului,

–          atât pacientul cât şi familia acestuia sunt trataţi cu consideraţie şi respect,

–          se păstrează demnitatea şi integritatea pacientului,

–          pacientul este informat şi i se permite să participe la îngrijire,

–          sugestiile şi reclamaţiile de la pacienţi şi familiile/aparţinătorii acestora se investighează, apoi se acţionează în consecinţă,

–          se obţine consimţământul informat al pacientului, înainte de furnizarea serviciilor de îngrijire a sănătăţii,

–          pacientul sau, după caz, familia/aparţinătorii acestuia, sunt informaţi atunci când acesta a suferit un eveniment advers,

–          organizaţia are o procedură prin care se determină în ce măsură datele, anonime sau nu, sunt transmise părţilor interesate din afara organizaţiei,

–          există o bună cooperare între toţi furnizorii de îngrijire a sănătăţii, pe tot parcursul îngrijirii.

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: