Asociaţia de Standardizare din România

Acasă » Noutati » Asigurarea calităţii educaţiei – o abordare pro-activă

Asigurarea calităţii educaţiei – o abordare pro-activă

Autori:  Nicolae-George DRĂGULĂNESCU (coordonator), Remus CHINĂ, Florian COLCEAG, Constantin MILITARU

În luna martie reducere de 10 % !

Asigurarea calitatii educatieiCartea Asigurarea calităţii educaţiei – o abordare pro-activă reprezintă un puternic semnal pe care autorii au dorit să-l lanseze în spaţiul educaţional românesc având în vedere că, în cadrul acestuia, de peste un deceniu, se vorbeşte tot mai mult despre”calitatea educaţiei” şi ”calitatea serviciilor educaţionale” fără ca revirimentul mult dorit şi aşteptat să fie evident sau, uneori, chiar să se producă.

Lucrarea începe cu o prezentare pertinentă a conceptelor fundamentale specifice managementului calităţii (Capitolul 1 – Concepte fundamentale) şi cu o prezentare detaliată a referenţialelor utilizabile pentru evaluarea organizaţiilor educaţionale şi a sistemului educaţional, în ansamblul său (Capitolul 2 – Referenţiale internaţionale şi naţionale ).

Constatând că în sistemul educaţional românesc se utilizează tot mai frecvent, dar în mod confuz şi nediferenţiat, expresiile ”asigurarea calităţii educaţiei” şi ”asigurarea calităţii în educaţie”, autorii analizează detaliat conţinutul lor, separând cu acurateţe semnificaţiile acestora şi demonstrând argumentat că aceste expresii au semnificaţii diferite (Capitolul 3 – Asigurarea calităţii în organizaţiile educaţionale şi pe ansamblul sistemului educaţional naţional). În acelaşi capitol, autorii clarifică numeorase confuzii, lacune şi abordări inadecvate care au intrat în circulaţie în sistemul educaţional din România. În continuare, sunt analizate detaliat procesele specifice asigurării calităţii, clarificându-se diferenţele esenţiale între semnificaţiile conceptelor „managementul calităţii”, „asigurarea calităţii” şi „controlul calităţii”.

De asemnea, în lucrare este prezentată o aplicaţie foarte interesantă şi utilă a proceselor specifice asigurării calităţii procesului de elaborare a curriculei (şcolare), pornind de la ”piramida necesităţilor educaţionale”, până la realizarea unei proiecţii privind curricula ”furnizorului de educaţie” (Capitolul 4 – Asigurarea calităţii procesului de elaborare a curriculei).

Alte aplicaţii sunt prezentate în detaliu şi cu exemple concrete (Capitolul 5 – Asigurarea calităţii proceselor educaţionale). Cu ajutorul unor diagrame-flux ale proceselor educaţionale de furnizare a unor bine cunoscute servicii educaţionale (lecţia, cursul, seminarul, laboratorul, proiectul, examenul scris sau oral), cititorul – fie el elev, student sau profesor – va înţelege cu uşurinţă atât etapele esenţiale ale procesului şi punctele posibile de introducere şi menţinere sub control ale acestuia cât şi indicatorii şi neconformităţile posibile, precum şi rolurile şi responsabilităţile partenerilor direct implicaţi în procesul educaţional (educator/profesor şi educabil/elev/student) – prezentate foarte clar de autori.

Autorii cărţii provin exclusiv din învaţământul superior şi preuniversitar, având o experienţă bogată în educaţie (inclusiv în educaţia pentru managementul calităţii şi în asigurarea calităţii educaţiei) precum şi în soluţionarea multiplelor probleme cu care se confruntă procesele de obţinere a calităţii educaţiei.

Preţ:     55 lei (TVA inclus)

Pentru comenzi, vă rugăm să ne contactaţi la:

Serviciul Vânzări-Abonamente

Tel : 021- 316.77.25, Fax :021- 317.25.14/ 021- 312.94.88

e-mail : vanzari@asro.ro.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: