Asociaţia de Standardizare din România

Acasă » Noutati » Cum să obții valoare din active

Cum să obții valoare din active

ISO a publicat trei standarde cu scopul de a ajuta companiile și organizațiile să obțină valoare din activele lor. Acestea sunt:

  • ISO 55001 – Managementul activelor. Sisteme de management. Cerințe care stabilește cerințele unui sistem de management al activelor
  • ISO 55002Managementul activelor. Sisteme de management. Ghid pentru aplicarea lui ISO 55001 care oferă îndrumări suplimentare, utile pentru aplicarea standardului de cerințe
  • ISO 55000Managementul activelor. Generalități, principii și terminologie care oferă o imagine de ansamblu a subiectului și stabilește principii și terminologia aplicabile.

Care este legătura dintre reputația unui brand, o traversă de cale ferată și o rețea de telecomunicații? Aparent nu este nicio legătură, dar potrivit experților care au lucrat la elaborarea standardelor, acestea pot fi văzute ca active care pot crea valoare pentru o companie și pot fi gestionate în mod similar.

În aceste noi standarde, un activ a fost definit ca un element, lucru sau o entitate care are o valoare reală sau potențială pentru o organizație. Această definiție este vagă, dar în mod intenționat este așa, pentru a fi clar pentru toată lumea că un activ poate fi orice, de la elemente fizice, cum ar fi șine, trenuri și vehicule, până la cele intangibile, cum ar fi reputația unei companii.

Toate aceste lucruri pot aduce valoare unei companii și trebuie să fie bine gestionate pentru a profita la maximum de această valoare.

Acestea sunt lucruri destul de diferite și problema care se pune este dacă gestionarea șinelor este
într-adevăr la fel ca și gestionarea unui brand? Există mai multe asemănări, iar principiile fundamentale sunt aceleași. Dacă nu se face nimic cu lucrurile, indiferent care sunt acestea, ele se deteriorează. Valoarea lor reală sau potențială, scade. Toate activele trebuie să fie menținute, deși măsurile luate pentru a le menține pot fi diferite (de exemplu, pentru șine acest lucru ar putea fi reînnoirea lor, în timp ce pentru branduri s-ar putea alege sponsorizarea unor evenimente noi), toate vor beneficia de pe urma unor planuri și strategii pe termen lung.

Cele mai multe organizații și companii de succes au strategii pe termen lung, completate cu obiective anuale. De ce avem nevoie de un plan strategic precum cel de gestionare a activelor?

Unul dintre aspectele cheie privind activele este că durata lor de viată poate fi mult mai mare, sau mult mai scurtă, decât planul strategic mediu. De exemplu, reputația unui brand sau infrastructura fizică a unei căi ferate va dura mai mult decât un plan cincinal, astfel încât planul strategic de gestionare a activelor pe termen lung trebuie să ia în considerare această durată de viață mai lungă.

De asemenea, această abordare pe termen lung obligă la cunoașterea mai bună a activelor. Nu întotdeauna suntem  conștienți de tot ceea ce are valoare sau are potențialul de a crea valoare pentru organizația noastră. Identificarea activelor, ceea ce dorim să realizăm cu ele și cum să ajungem acolo, necesită cunoștințe aprofundate a activului în cauză, care poate ajuta în procesul de luare a deciziilor operaționale și a performanței unei organizații globale.

Care sunt avantajele utilizării acestor standarde?

Beneficiul major este, desigur, posibilitatea de a realiza valoare din active, iar unul dintre cele mai importante lucruri despre această abordare este că există mai multe avantaje rapide încă de la începutul procesului. Unele dintre acestea sunt legate de cunoașterea mai bună a activelor. In plus, abordarea poate contribui la îmbunătățirea relațiilor cu părțile interesate. Valoarea nu înseamnă în mod necesar un câștig monetar și definirea a ceea ce este valoarea unui activ este adesea o discuție care se poartă cu oamenii din afara companiei sau a organizației.

De exemplu, a existat mult interes din partea orașelor în ceea ce privește aceste standarde. Noțiunea de valoare a unui parc public nu va fi exprimată în termeni monetari, definirea acesteia va însemna apropierea de cei care folosesc parcul public. Acest lucru este foarte benefic pentru multe organizații.

Aceste standarde pot fi utilizate de mai multe tipuri de organizații și întreprinderi, publice sau private. Toți, de la furnizorii de servicii locale până la un lanț de supermarketuri, pot beneficia de un bun management al activelor.

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: